Vårterminen är igång

Hej!

Vårterminen – 22 har startat och vi i ESF-projektet ”Förebygga stress i skolvärlden” ser fram emot ännu en termin med fortbildningsfokus för personalen. Vår utbildningsansvarige, Petri Partanen, har planerat två nya teman och på måndag 31/1 kommer Niklas Fröst att föreläsa för skolans personal. Fokus kommer då ligga på ”elever med funktionsvariationer”.

Under hösten – 21 behandlade vi bland annat ämnen som: Främjande och förebyggande elevhälsoarbete, ”helaskolan” – perspektivet, risk och friskfaktorer samt tillgänglighet.

Petri Partanen är flitigt anlitad runt om i Sverige och lite av det vi arbetade med i höstas kan ni läsa om här:

Utveckla det främjande och förebyggande elevhälsoarbetet… | Skolutvecklarna Sverige

Nu ser vi fram emot en bra och förhoppningsvis frisk vecka. Tittar solen fram – passa på att gå ut och låt solstrålarna vila på ett vinterblekt ansikte. Solterapi kan boosta vårt välmående – så varför inte testa? Dock spöregnar det (i januari …) där jag befinner mig just nu. Men efter regn kommer solsken? Visst är det så?!

Sköt om er!

Erica Skogen – projektledare

You are currently viewing Vårterminen är igång