Skolmiljön

Våra lokaler består av två nyrenoverade och fräscha hus vid en innergård på Storgatan 50 i centrala Skellefteå, bredvid stadshuset Brinken nedanför CK-parkeringen.

Det röda vackra trähuset, där de flesta undervisningslokalerna finns, påminner om en gammal byaskola. Huset har i sig en både lång och spännande historia. Till exempel är det en av Skellefteås äldsta byggnader och har flyttats flera gånger. Skellefteås äldsta lasarett sägs även ha legat på tomten.

I den vita byggnaden tvärsöver gården hade televerket tidigare sina telefonväxlar. Nu finns där istället specialsalar, rastutrymmen, skolbibliotek, personalrum och administration.

Lokalernas placering mitt i Skellefteås centrum, med närhet till det mesta, är väldigt positivt. Genom närheten till våra samarbetspartners inom näringslivet är vi övertygade om att du som elev får de bästa förutsättningarna fär både studier och kommande yrkesliv.

Dessutom får du som elev nära till kulturupplevelser på Nordanå och stadsbiblioteket. Campus, där vi äter lunch, ligger ett stenkast bort. Precis som älven med sina grönområden.

Karta