Guldstadsgymnasiet i Skellefteå startade hösten 2013. Huvudman för skolan är Honesta Skolutveckling AB, som även är huvudman för våra systerskolor Storsjögymnasiet i Östersund och Höga Kusten Teoretiska Gymnasium i Örnsköldsvik.

Guldstadsgymnasiet är en modern skola som förutom lärande och kunskap står för trygghet och trivsel. Du kan hitta vilka program vi erbjuder under menyn program eller få mer djupgående information i vår programfolder där vi beskriver hur vi arbetar med våra elever.

Vi tror att personlig utveckling och kunskap går hand i hand och skapar tillsammans med er en skola som utvecklar båda. På Guldstadsgymnasiet får du möjlighet att förverkliga dina idéer samtidigt som du får en bra grund för framtiden. Hos oss kommer du inte bara läsa dig till kunskap utan praktiskt få arbeta med verklighetsbaserade projekt.

Det här får du hos oss

Oavsett om du vill läsa vidare på högskola eller universitet, börja jobba direkt eller kanske starta eget företag kommer du alltid att vara väl rustad för livet som kommer efter gymnasiet.

Vilket program du än väljer så finns det vissa saker som är gemensamma på Guldstadsgymnasiet:

• Längre lektionspass där du hinner starta, fördjupa dig i och avsluta det du jobbar med för dagen.
  • Hos oss är IT en naturlig del i undervisningen.
  • Engagerade lärare som coachar och stöttar dig i dina studier.
  • Höga förväntningar ställs på alla våra elever för att de ska vara väl förberedda för arbetslivet eller vidare studier.
  • Du får börja med din programinriktning redan första året.
  • Du får jobba med ditt blivande yrke, med riktiga kunder från näringslivet och privata kunder som en del i din utbildning