E-sportsakademin

Elliot Vaneryd (E-sportsinstruktör)

elliot.vaneryd@guldstadsgymnasiet.se

Sportakademi

E-sport är idag en av världens snabbast växande sporter som Guldstadsgymnasiet också vill vara en del av. Både det estet- och det ekonomiskaprogrammet erbjuder E-sport som utökad profil. Detta innebär att du förutom att läsa ordinarie kurser även får tid att träna E-sport på skoltid. Förutom speltekniska detaljer, strategier och lagsamarbete kommer även mental träning, hälsa och fysisk träning vara en viktig del i utbildningen. Vi satsar på att ge en seriös utbildning som ger dig rätt förutsättningar för att lyckas väl inom programmets alla områden samtidigt som vi uppmuntrar till att även förstå bakgrunden och vara delaktig inom E-sport och dess olika områden. Utöver teknikprogrammets innehåll så hämtar du som elev även kunskaper inom eventplanering, marknadsföring, design och entreprenörskap.

Valet av E-sportsakademin ger dig

• En E-sportlokal som har anpassad miljö för spel och träning.
  • Ett seriöst träningsupplägg vilket innebär genomgångar och övningar av användbara strategier för att lyckas i diverse spel.
  • De ordinarie studierna kommer först! Guldstadsgymnasiet betonar, precis som för alla elever, vikten av att sköta sina studier och att ligga i fas i kurserna.

Instruktörer

Elliot Vaneryd

Kvalitet och kompetens alltid en prioritet

Antagning till E-sportprofilen kommer göras på dina betyg. Det kommer erbjudas ett begränsat antal platser till profilen. För att klara utbildningen rekommenderar vi också att du har erfarenhet av datorspel. Om E-sport är din passion och något du vill kombinera med ett högskoleförberedande program, tveka inte att höra av dig till oss för mer information.

Efter studenten

Beroende på valet av program, tillsammans med profilen E-sport, ökar möjligheterna att hitta intressanta yrken relaterade till spelindustrin. Utbildningen ger dig även kunskaper till fortsatt spel på hög nivå.

Film om sportakademin

Vill du ha mer information?