Fotbollsakademin

Fredrik Asplund
fredrik.asplund@guldstadsgymnasiet.se

Sportakademi

För dig som vill fördjupa dina kunskaper i idrott med tonvikt lagd på din specialidrott. Hos Guldstadsgymnasiet kan du välja att kombinera fotboll med studier på Ekonomi, Barn- & fritid eller Samhällsvetenskapsprogrammet. Vår målsättning och ambition är att driva en högkvalitativ fotbollsutbildning för unga fotbollstalanger. Du tränar två till tre gånger i veckan och särskilt fokus ligger inom idrottsämnet där du får reflektera över och utvecklas i din roll som idrottare och ledare. Idrottsprofilen kommer dessutom utveckla din idrottsliga talang och ge dig fördjupade kunskaper i träningslära t.ex fysiologi, mental träning, kost och idrottsskador. Schemat anpassas så att eleverna med fotbollsprofil kan kombinera sina studier och sin idrott på bästa sätt. Alla våra elever med idrottsprofil får dessutom tillgång till gymkort på träningscentret 360 som ligger ett stenkast från skolan. Där kan du träna i det välutrustade gymmet med träningsprogram som passar just dig.Vår fotbollsakademi har från Svenska Fotbollsförbundets (SVFF) tilldelats LIU-certifiering (Lokala idrottsutbildningar). Det innebär att vi följer specifika kvalitétskrav krav från SVFF.

Valet av Fotbollsakademin ger dig

• Bedriva målinriktad träning på bra tider och arenor.
  • Alla träningar ligger på förmiddagar. Vi tränar bl.a. på Norrvalla och Electrolux Home Arena
  • Tillgång till träningscentret 360
  • Akademichef som innehar UEFA-A utbildning
  • Att öka elevernas kunskap i fotboll praktiskt och teoretiskt.

Instruktörer

Kvalitet och kompetens alltid en prioritet

Utbildning, erfarenhet och ambition är den lyckade kombination våra instruktörer och pedagoger besitter för att ge den bästa möjliga utbildningen till våra elever.

Efter studenten

Ska du ha goda kunskaper om ledarskap, hälsa och vara ännu bättre på din specialidrott inför den satsning du själv väljer att göra.

Film om sportakademin

Vill du ha mer information?