Om skolan

Guldstadsgymnasiet i Skellefteå

Vi tror på en öppen skola

Vi tror att personlig utveckling och kunskap går hand i hand och skapar tillsammans med er en skola som utvecklar båda. På Guldstadsgymnasiet får du möjlighet att förverkliga dina idéer samtidigt som du får en bra grund för framtiden. Hos oss kommer du inte bara läsa dig till kunskap utan praktiskt få arbeta med verklighetsbaserade projekt.

Guldstadsgymnasiet är en modern skola som förutom lärande och kunskap står för trygghet och trivsel. Du kan hitta vilka program vi erbjuder under menyn program eller få mer djupgående information i vår programfolder där vi beskriver hur vi arbetar med våra elever. Oavsett om du vill läsa vidare på högskola eller universitet, börja jobba direkt eller kanske starta eget företag kommer du alltid att vara väl rustad för livet som kommer efter gymnasiet.

Som elev hos oss blir du sedd och får fantastiska förutsättningar och möjligheter att nå dina mål.

Maria Holmstén

Rektor

Guldstadsgymnasiet i Skellefteå startade hösten 2013. Huvudman för skolan är Honesta Skolutveckling AB, som även är huvudman för våra systerskolor Storsjögymnasiet i Östersund och Höga Kusten Teoretiska Gymnasium i Örnsköldsvik.

Vår planering

Guldstadsgymnasiet i Skellefteå

Skolan

• Längre lektionspass där eleverna hinner starta, fördjupa sig i och avsluta det de jobbar med för dagen
  • IT är en naturlig del i undervisningen.
  • Engagerade lärare och mentorer som stöttar eleverna med studierna
  • Höga förväntningar ställs på alla våra elever för att de ska vara förberedda för arbetslivet och vidare studier

Högskoleförberedande

• Lärarna lär eleverna att bli mer ansvarstagande vad gäller sitt skolarbete
  • Eleverna tar del av våra samarbeten med näringslivet

Yrkesprogram

• Elever som läser på Hantverksprogrammet får jobba med sitt blivande yrke, med riktiga kunder. Läser man El- och Energiprogrammet får man jobba med praktiska projekt inom nätverk och mekatronik i nära samarbete med lokala företag och organisationer. Elever på Barn- & Fritidsprogrammet får driva olika typer av projekt kopplat till deras inriktning.
  • Eleverna möter engagerade lärare med lång erfarenhet från yrkeslivet.
  • Efter studenten får eleverna en yrkesexamen inom det område de har läst.