På grund av rådande pandemi har vi valt att inte erbjuda något traditionellt Öppet hus detta år. Istället har vi på denna sida har vi samlat nyttig information för dig som har funderingar inför gymnasiet – ett slags digitalt öppet hus!

Under länkarna nedan kan du läsa om alla program Guldstadsgymnasiet erbjuder och få en inblick i vad våra elever lär sig under sina tre år på skolan.

Vi på Guldstadsgymnasiet tror att personlig utveckling och kunskap går hand i hand och skapar tillsammans med dig en skola som utvecklar båda. Hos oss får du möjlighet att förverkliga dina idéer samtidigt som du får en bra grund inför framtiden.

På Guldstadsgymnasiet finns fem program: Barn- & Fritidsprogrammet med yrkesutgång Personlig tränare, El- & Energiprogrammet med inriktning Nätverkstekniker eller Mekatronik, Ekonomiprogrammet, Estetiska programmet samt Hantverksprogrammet med yrkesutgång Frisör. Utöver våra nationella program erbjuder vi även ett begränsat antal platser på våra introduktionsprogram Yrkesintroduktion, Individuellt alternativ och Programinriktat val.

På Estetiska programmet och Ekonomiprogrammet kan du även välja E-sport som tillval till ordinarie program.

Gemensamt för alla våra program är att du hos oss inte bara får läsa dig till kunskap utan också praktiskt arbeta med verklighetsbaserade projekt tillsammans med näringliv och föreningar. Dessa samarbeten hjälper dig att bygga upp ett kontaknät och skapa en portfolio för din kommande karriär.

Salong Tuvan, vår egen frisörsalong, där eleverna på Hantverksprogrammet tar emot kunder flera dagar i veckan är ett exempel på hur vi arbetar verklighetsnära. Ett annat exempel är Innobridge där våra elever som läser Entreprenörskap får möjlighet att delta i ett utbytesprojekt tillsammans med elever från bland annat Estland, Finland och Färöarna.