PETTER

I dag lyssnade vi på en digital föreläsning med PETTER – artisten och allkonstnären – som kämpade med läs-, skriv-, och koncentrationssvårigheter i skolan. Hur han till slut fann sin nyckel samt knäckte koden, och numera bara känner kärlek till språket.

Vägen är sällan spikrak och denna framgångssaga hoppas vi gav inspiration och motivation till alla. Framför allt till de elever som, på olika sätt, kämpar med skolan samt till all personal som kämpar med/för dem. Det gäller att hitta de verktyg som funkar för en själv, lära sig förstå sig själv – att hitta sin kraft. Det är absolut inte lätt – men Petter är beviset på att det går.

Den här låten vill vi skicka med: Petter – Krafter feat. Adolphson & Falk – YouTube

Denna föreläsning var den sista i vårt ESF-projekt – som främst har riktat sig till personalen. Idag fick vi, tillsammans med eleverna, en bra avslutning och energi inför kommande utmaningar i skolvärlden.

Se till att återhämta er ordentligt på julledigheten nu. Det är ni så värda!

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

Frågor och funderingar? Kontakta projektledare erica.skogen@storsjogymnasiet.se

FÖREBYGGA STRESS I SKOLVÄRLDEN – Vi driver ett projekt som medfinansieras av EU och Europeiska socialfonden

You are currently viewing PETTER